Vastuullisuus voimistelussa

Nollatoleranssi kiusaamiselle ja syrjinnälle

Jokaisella on oikeus kunnioittavaan kohteluun. Väestöliiton ja suomalaisen urheilun yhteishankkeessa edistetään jokaisen oikeutta nauttia urheilusta turvallisesti sekä tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti. Oletko sinä kohdannut epäasiallista käytöstä tai häirintää?

Lisätietoa hankkeesta: www.etoleyksin.fi

Meillä Kotkan Kirissä ei hyväksytä minkäänlaista kiusaamista tai kaltoinkohtelua. Olehtan sinäkin kanssamme mukana edistämässä yhteistä asiaa!

Kotkan Kirin yhteyshenkilö: Viivi Ylönen, info@kirigymnastics.fi , 044 593 0228

Voit aina ottaa meihin yhteyttä  myös anonyymisti yhteydenottolomakkeen kautta.

Lisäksi Et ole yksin-sivusto tarjoaa ilmaisen puhelinpalvelun ja chatin, jos haluat keskustella luottamuksellisesti.

Tärkeintä on, että et jää yksin ajatustesi kanssa.

Vastuullisuus voimistelussa

https://www.youtube.com/watch?v=GOhcMqs7fxw&t=18s Valmentajan puheenvuoro vastuullisesta valmentamisesta.

Turvallinen toimintaympäristö, kuinka puututaan epäasialliseen käytökseen:

Kotkan Kirin vastuullinen valmennustoiminta
Kotkan Kirin voimistelujaoston kaikki valmentajat ovat sitoutuneet suorittamaan Väestöliiton Et ole yksin -koulutuksen tai Olympiakomitean vastuullinen valmentaja koulutuksen.

Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus
Me Kotkan Kirissä olemme sitoutuneet ottamaan huomioon harrastajiemme yhdenvertaisen kohtelun.  Mukaan voi tulla juuri sellaisena kuin on. Jokainen harrastaja saa yksilöllistä huomiota ja pääsee vaikuttamaan oman harrastajan polkunsa kulkuun.  Seuran toiminnasta löytyy vaihtoehtoja niin maltillisten kustannusten kuin matalan kynnyksen toiminnan tarjoamiseksi. Kehitämme toimintaamme ja koulutamme ohjaajiamme niin, että ryhmämme soveltuvat mahdollisimman monelle lajista kiinnostuneelle.

Olemme aina innokkaita ottamaan ideoita vastaan. Mitä sinä toivoisit toimintaamme? Ota yhteyttä: tiedotus.kotkankiri@gmail.com

Ympäristö ja ilmasto
"Me olemme osa luontoa. Suojelemme yhteistä ympäristöämme ja
ohjaamme myös muita tekemään samoin. Kasvamme yhdessä kohti
luonnon kunnioittamista ja haemme tasapainoa omien tekemistemme
ja kestävän kehityksen välille. Osallistumme vastuullisesti toimenpiteisiin kohti vähäpäästöistä yhteiskuntaa". Nämä Olympiakomitean listaamat tavoitteet ohjaavat jokapäiväistä toimintaamme.

Sosiaalisen median pelisäännöt

• Seuran käytössä olevat sosiaalisen median kanavat ovat Facebook Kotkan Kiri Voimistelu ja Instagram @kotkankiri.
  • Joukkueilla voi olla omia Instagram -tilejä, joiden perustamislupa tulee kysyä omalta valmentajalta. Valmentaja vastaa viime kädessä tilin sisällöstä sekä tietoturvaan liittyvistä seikoista. Valmennsuryhmät sopivat myös omat pelisäännöt sosiaalisen median käytöstä.
  • Mahdollisessa kriisitilanteessa korjataan virheellinen tieto, pahoitellaan tapahtunutta ja otetaan tarvittaessa yhteys jaoston puheenjohtajaan tai varapuheenjohtajaan.
  • Seuran jäseniä kannustetaan jakamaan kuvia, videoita ja fiiliksiä seuran toiminnasta ja tägäämällä Instagramissa @kotkankiri
  • Kiriläinen tai Kiriläisen huoltaja,  edustakaamme Kotkan Kiriä somessa positiivisesti ja hyvin käytöksen puitteissa.